Nejdůležitější úkoly při budování značky

Proč je vnímání značky zákazníkem důležité pro vaše podnikání a tipy jak ho zlepšit.

Článek blogu agentury Guap
Marketing
Čas čtení:

4 min

Značky dnes čelí velkým výzvám. Většina expertů na tzv. brand marketing vám řekne, jak je budování povědomí o vaší značce a s tím souvísející loajalita zákazníků důležitá. Jak toho ale dosáhnout a kde začít? Jaké jsou klíčové faktory, které jsou pro vaší značku právě teď důležité?

Každé další desetiletí přináší firmám výzvy a příležitosti v oblasti brand marketingu. To, co fungovalo před 20 nebo dokonce před 10 lety, nemusí už nutně fungovat dnes. Při identifikaci příležitostí pro značku je třeba sledovat společenské změny a inovace.

“Každá generace vyžaduje odlišné mediální taktiky a reaguje na marketing jinak."

Pro naši společnost jako firmu zabývající se marketingem je zásadní udržovat si přehled o tom, co lidi momentálně zajímá a jaké jsou trendy ve stylu marketingové komunikace firem. To jsou věci, které se mohou často měnit. Níže uvádíme základní tipy na téma co musí značky dělat, aby si jich lidé všimli, měli je rádi a záleželo jim na nich.

Poznejte své publikum

Pokud jde o objevování značek, každá generace má jedinečné preference. Například nastupující tzv. generace Z (tedy lidé narození mezi lety 1997 a 2012) se o produktech raději dozvídá prostřednictvím online videí a influencer marketingu. Mileniálové (tedy lidé narození mezi lety 1981 a 1996) zase více reagují na kampaně, které zahrnují tradiční online reklamy, marketing na sociálních sítích a podcasty. Z výzkumu také vyplývá, že podniky zaměřené na generaci tzv. boomerů (tedy lidí narozených mezi lety 1946 a 1964) by se měly snažit pomáhat jim získat více radosti ze života. Nejvíce je zaujme reklama v televizi a e-mailu. I když marketéři mohou i u boomerů propagovat emocionální výhody značky, podle výzkumu by jim měli nejprve představit její praktické využití. Chceme tím říci, že každá generační skupina vyžaduje odlišné mediální taktiky a reaguje na marketingovou komunikaci jinak.

Interakce s publikem je zásadní

Vytvořte zážitky, které vaše publikum vtáhnou do děje a zprostředkují mu interakci s vaší značkou. Pokud má vaše organizace nějaký vedlejší cíl (jako například zlepšování kvality životního prostředí nebo pomoc nemocným lidem) můžete vaším potenciálním zákazníkům dát možnost přispět nebo se o cíli dozvědět více. Dalším nástrojem interakce s publikem jsou zážitkové živé akce. Ať už se konají online nebo offline, zapojením publika zvyšují zájem o vaši značku. Buďte kreativní — můžete využít živé vysílání na sociálních médiích, zveřejnit videa na YouTube, nabídnout interaktivní webinář, naplánovat online akci nebo se zapojit do veletrhu souvisejícího s oborem. Pokud je vaše značka spíše produktem než službou, přemýšlejte o způsobech, jak můžete k lidem dostat vzorky. Lidé o nich po vyzkoušení budou mluvit a šířit tak povědomí o vaší značce. Můžete také zvážit spolupráci s influencerem, který je známý v kategorii příbuzné vašemu oboru podnikání. Pro spolupráci s influencery nás kontaktujte.

Propojte kulturní trendy s tržními příležitostmi

Jako příklad lze uvést využití rozšířené reality, umělé inteligence a digitálních služeb mimo domov v kombinaci s mobilními aplikací – aby si spotřebitelé všimli vaší značky a interagovali s ní. Mileniálové a generace Z – dvě z největších demografických skupin kupujících – milují vše, co je jim přizpůsobeno. Generace Z však při rozhodování o nákupu uvažuje jinak. S tím, jak přicházejí nové generace, je stále více zřejmé, že bude narůstat potřeba po přesně cílených strategií správy publika, detailnějšího segmentování, cílení a personalizace.

Buďte otevřeni rozmanitosti, pestrosti a inkluzi

Začleňování a rozmanitost se v oboru marketingu a designu vyplatí. Rozšiřuje vašemu podnikání potenciálně oslovitelný trh. Při tvorbě obsahu je důležité do něj zahrnovat rozmanité, nedostatečně zastoupené a málo časté způsoby myšlení a kulturní zkušenosti. Stále více spotřebitelů totiž dává přednost reklamě, která reflektuje reálný svět kolem nich a která je v souladu s jejich hodnotami.

Pokud si budováním značky nejste jistí, neváhejte se na nás obrátit.

Zpět na Blog

Autor článku:

Jana

Pojďme si o tom promluvit

Připraveni začít?

Přejít na hořejšek této